Kegunaan luar biasa Untuk Bawang

Kegunaan luar biasa Untuk Bawang

Keluarga saya di sebelah ibu saya cenderung untuk hidup lama. Moyang saya telah ditanya mengapa yang, dan ia dikaitkan kepada makan bawang hijau setiap hari. Sama ada atau tidak itu benar, bawang mempunyai banyak kegunaan.

Jerawat: Menghancurkan keping mentah dan bercampur dengan air, memohon kepada kawasan yang terjejas. Ini boleh membantu kerana beberapa sebab. Enzim di dalamnya boleh bertindak sebagai toner manakala bahan-bahan lain mengurangkan bengkak.

Lebam: Terdapat beberapa cara untuk menyediakan bawang untuk membantu melegakan kesakitan dan keradangan lebam. Yang pertama adalah untuk hanya keping ia dan memohon mentah untuk lebam. Yang kedua adalah sedikit lebih bercita-cita tinggi, tetapi boleh sama-sama berkesan. Dadu separuh bawang dan bercampur dengan garam. Dapatkan kain yang cukup panjang dan lebar yang mencukupi untuk menampung lebam, meletakkan campuran bawang pada lebam dan ikat pada dengan kain. Biarkan semalaman dan lebam harus lebih baik pada waktu pagi.

Burns: Secara jujur, saya tidak boleh bayangkan meletakkan ia mentah terbakar, tetapi ia boleh bekerja. Terdapat kualiti anti-radang dan melegakan kesakitan kepada bawang.

Insect Repellent: Ini boleh bekerja dua cara. Cara pertama adalah untuk benar-benar makan banyak bawang. Jika anda suka mereka dalam masakan anda, yang tidak boleh banyak masalah. Bawang akan mengubah cara peluh anda berbau dan ia adalah giliran di luar untuk bug. Yang kedua adalah untuk menggosok jus bawang mentah di seluruh badan anda. Cara sama ada mereka boleh menolak sesuatu yang lain ... orang lain.

Pembuangan Splinter: Saya mempunyai lubang di kaki saya dari kusut zaman kanak-kanak dengan taman kaktus. Ibu akan berfikir dia mendapat semua keluar dan ia akan membengkak dan dia akan perlu pergi pada ia dengan jarum jahit lagi. Saya adalah empat, dan saya ingat ia jelas. Bayangkan perasaan saya tahu bahawa saya tidak perlu menggunakan jarum jahit ditakuti lagi!

Pita sekeping bawang mentah lebih serpihan. Anda boleh menggunakan bandaid, pita atau apa-apa kaedah lain untuk memastikan ia melekat pada laman web ini. Tunggu satu jam dan cek. Kemungkinan cukup baik anda akan mendapati serpihan yang tidak lagi anda tetapi sekarang dalam sayuran mentah. Jika ia tidak cukup selesai bekerja, anda boleh mengulangi dengan sekeping segar.

Sebagai pakar herba, saya tahu banyak ubat-ubatan, tetapi bagi saya yang terbaik adalah orang-orang yang anda boleh mendapatkan dengan mudah ... dan mungkin sudah mempunyai di rumah anda. Pengetahuan saya tidak melakukan anda banyak yang baik jika anda tidak boleh mendapatkan bahan-bahan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar