Makanan yang baik untuk Heartburn Cepat Hentikan Gejala Heartburn anda - Makan Makanan Ini adalah Apa yang Anda Perlu

Makanan yang baik untuk Heartburn Cepat Hentikan Gejala Heartburn anda - Makan Makanan Ini adalah Apa yang Anda Perlu

Pedih ulu hati boleh dianggap sebagai masalah sukar untuk hidup dengan, kerana ia boleh menyebabkan perasaan yang membakar dalam dada yang lebih rendah anda, dan juga boleh meninggalkan rasa buruk dalam mulut anda. Masalah penghadaman biasanya berlaku apabila jus pencernaan berasid di dalam perut anda mengalir ke belakang ke dalam esofagus.

Ia lebih biasa bagi orang ramai untuk mengalami pedih ulu hati selepas makan hidangan yang besar dan kemudian berbaring. Selain itu, wanita mengandung juga boleh mengalami keadaan ini di peringkat akhir kehamilan.

Adalah penting bagi anda untuk mengetahui bahawa terdapat banyak makanan yang berbeza di luar sana yang boleh mencetuskan pedih hulu hati. Makan makanan ini yang menyebabkan masalah pencernaan akan berehat otot pada akhir esofagus anda supaya ia tidak dapat mengelakkan asid perut.

Sebahagian daripada makanan ini anda perlu cuba untuk mengelakkan termasuk: limau makanan seperti tomato, anggur, dan oren. Makanan goreng yang pencernaan kelembapan, makanan pedas, dan apa-apa dengan kafein seperti kopi.

Anda juga perlu melakukan yang terbaik untuk mengelakkan teh, alkohol, coklat. Berita baik ialah terdapat sesetengah makanan pedih ulu hati yang baik di luar sana yang boleh anda gunakan.

Sebahagian daripada makanan ini pedih ulu hati yang baik mempunyai banyak serat seperti beberapa sayur-sayuran yang berbeza, buah-buahan bukan citrus, dan bijirin penuh. Anda juga perlu minum air yang secukupnya untuk membantu badan anda dengan menyerap nutrien penting dan pelincir sisa makanan.

Satu lagi perkara yang anda boleh lakukan untuk mendapatkan bantuan daripada keadaan ini adalah menggunakan kaedah yang rendah lemak apabila anda memasak. Sebagai contoh, minyak pengganti mentega apabila anda tumis.

Salah satu yang terbaik makanan pedih ulu hati yang baik adalah epal. Makan segar hak epal merah sebelum anda pergi tidur pada waktu malam akan menenangkan perut anda dan memberi anda tidur malam yang baik.

Anda juga boleh menggunakan kubis dan jus kentang untuk bantuan. Penyelidikan telah menunjukkan bahawa jus kubis mentah adalah sangat cepat dan berkesan dalam rawatan ulser.

Satu lagi salah satu makanan pedih ulu hati yang baik anda perlu termasuk dalam diet anda adalah ayam belanda. Turki adalah besar kerana ia adalah tanpa lemak, penuh dengan nutrien, dan merupakan sumber protein yang sangat baik yang akan pergi mudah pada perut anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar